چکیده:

استراتژی پولبک بازار یا ریتریسمنت قدرت زیادی در تعیین پوزیشن صحیح دارد. بعد از تعیین روند بایستی در جستجوی پولبک باشیم. شناسایی پولبک معاملاتی با سطوح حمایت و مقاومت یا میانگین متحرک‌ها صورت می‌گیرد و در واقع پولبک به سطح اصلی می‌تواند منجر به پتانسیل سود بالا همراه با ریسک شود.

معامله کردن آسان است ، اما مردم آن را سخت کرده‌اند. دلیلش را می‌دانم چون من هم مانند شما عمل می‌کردم و معامله کردن را برای خودم سخت کرده بودم. ۱۵ سال پیش زمانی که شروع به معامله کردم ، احساس کردم که دائم در مسیر اشتباه بازار معاملاتی قرار دارم. به محض این که وارد پوزیشن می‌شدم، مثل این که شخصی درون کامپیوترم وجود داشت و قیمت‌ها را در جهت مخالف هول می‌داد. واقعا احساس می‌کردم که “بازار علیه من است” و تلاش می کند پولم را بگیرد.

شما هم همین حس را داشتید؟

احتمالا شما هم به قدرت پولبک آگاه نیستید و یا دقیقا نمی‌دانید چگونه در معاملات خود از آنها استفاده کنید. احتمالا در زمان اشتباه وارد بازار می‌شوید، درست زمانی که بازار آماده است تا در جهت عکس شما حرکت کند. شما این کارها را انجام می‌دهید زیرا “احساس خوبی” نسبت به پوزیشن خود دارید در صورتی که بایستی با منطق و بدون احساس شخصی تصمیم بگیرید.

این استراتژی به شما نشان می‌دهد چرا پولبک بازار یا ریتریسمنت (retracements)، قدرت بسیاری دارد و این که چرا شما بایستی خیلی زود روی آن تمرکز داشته باشید.

تئوری که در پشت پولبک بازار قرار دارد.

این جمله کلیشه‌ای قدیمی را حتما شنیده‌اید، “روند دوست شماست تا زمانی که پایان یابد”، اما دقیقا روند‌های معاملاتی چه چیزی را در بر دارند؟ برای معامله‌گران مبتدی و بی‌تجربه، مبهم به نظر می‌رسد. ما به چه مشخصه‌هایی نیاز داریم، نه عملیات کلیشه‌‌ای قدیمی که به هیچ دردی نمی‌‌خورند.

جهت رویت ادامه مطلب به لینک زیر (خانه سرمایه) مراجعه کنید.

لینک استراتژی پولبک