استراتژی معاملات روزانه با ترکیب باند بولینگر و MACD

چکیده

ترکیب اندیکاتور باند بولینگر با MACD به عنوان یک استراتژی مهم در معاملات استفاده می‌شود. علاوه بر این، تنظیمات این استراتژی و قوانین خرید و فروش را توضیح می‌دهد و در دو نمودار مختلف نحوه برنده و بازنده شدن با استراتژی مورد نظر را بیان می‌کند.

یک استراتژی ساده روزانه با استفاده از بولینگر و MACD

از اندیکاتور MACD در معاملات روزانه جهت مشخص کردن روند و از باند بولینگر به عنوان کشیدن ماشه معاملات استفاده می‌کنیم. پارامترهای MACD به صورت زیر است:

میانگین متحرک (Fast EMA): 12

میانگین متحرک (Slow EMA): 26

خط سیگنال ( Signal line) : 9

این تنظیمات استاندارد در بیشتر پکیج‌های نرم افزاری وجود دارد. تنظیمات باند بولینگر، ۱۲ برای میانگین متحرک با انحراف معیار ۲ باند بولینگر است.

قوانین خرید در معاملات روزانه:

  • MACD بالای خط سیگنال و بالای خط صفر
  • توقف سفارش (Stop order) را بالای باند بولینگر قرار دهید.

قوانین فروش در معاملات روزانه:

  • MACD زیر خط سیگنال و زیرخط صفر
  • توقف سفارش (Stop order) را پایین باند بولینگر قرار دهید.

استفاده از دو اندیکاتور و دو مرحله ساده برای یک استراتژی معاملات روزانه ساده مورد نیاز است. سعی کردم در تایم فریم‌های مختلف از آن استفاده کنم ، همانطور که مارکوس هایکوئتر در مقاله خود ادعا کرد، این استراتژی معاملاتی به طرز شگفت‌آوری قوی است. زمانی که MACD بالای خط سیگنال و خط صفر باشد، استراتژی معاملات روزانه می‌تواند روند روزانه خرید را پیدا کند. کاربرد MACD کاملا متفاوت از MACD اصلی جرالد اپل است. اگر می‌خواهید فقط خود را در معاملات با احتمالات بالا محدود کنید، بعد از این که MACD از خط صفر عبور کرد شروع به معامله کنید. این قانون شما را در روندهای تازه و جدید حفظ می‌کند و نه زمانی که روند رشد خود را کرده و قصد برگشت دارد.

جهت مطالعه کامل مقاله به لینک زیر #خانه_سرمایه رجوع کنید.

استراتژی ترکیب باند بولینگر و MACD