رابرت کیوساکی: هوش مالی خود را افزایش دهید

چکیده

مشکل اینجاست که توصیه‌های سنتی مالی، توصیه‌های مطلوبی نیستند. به شما گفته شده با انجام کار سخت، می‌توانید پول پس‌انداز کنید، از دست بدهی‌ها خلاص شوید، زیر خط متوسط زندگی کنید و با پرتفوی متنوع در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری کنید. اما این توصیه ها منسوخ شده و به همین دلیل است که رابرت کیوساکی در کتاب جدید خود، به نام «پدر پولدار» به بحث افزایش هوش مالی می‌پردازد.

افزایش هوش مالی آخرین بخش از سری کتاب‌های ارزشمند کیوساکی به نام «پدر پولدار، پدر بی‌پول» می‌باشد. این کتاب پرفروش سال به خیلی از افراد انگیزه داد (از جمله خودم) تا کنترلی بر امور مالی خود داشته باشیم. اما بعضی از افراد نگرانی‌هایی در مورد توصیه‌های نویسنده ابراز کرده‌اند:

  • امور مالی شخصی کیپلینگر: از شما می‌خواهند که ثروتمند باشید.
  • جان تی. رید: تحلیل پدر پولدار، پدر بی پول

کیوساکی تمایل به شیطنت دارد و جهت ثروتمند شدن، پیشنهادات غیر متعارف را پیشنهاد می‌دهد. او مخالف شرکت‌ها یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که به کار خرید سهام شرکت‌های دیگر، مبادرت می‌ورزند، برای مثال اغلب به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری جدید و «داغ» را با فشار به جلو می‌رانند، مانند املاک و مستغلات، نفت، طلا، نقره. او دوست دارد مردم زیر خط متوسط زندگی نکنند.

اگر کمی بیشتر تعمق کنید مشخص می‌شود که کیوساکی می‌گوید بسیاری از این موارد فقط برای توجه است. این یک شگرد بازاریابی است. در واقع او می‌گوید بسیار مهم است که کمتر از درآمد خرج شود و برای کسری بودجه به این روش می‌اندیشد که به جای کاهش هزینه، میزان درآمد خود را افزایش دهید. من خودم را با خواندن کتاب مالی شخصی، مسلح کردم و تصمیم گرفتم شانس هوش مالی شما را افزایش دهم. با ذهن باز به این رویکرد نزدیک شدم و در نهایت آن را سه بار خواندم و هنوز مطمئن نیستم از آن چه چیزی برداشت می‌شود.

مترجم: هانیه عظیم زادگان

جهت مطالعه کامل مقاله به لینک زیر (خانه سرمایه) مراجعه فرمایید:

لینک هوش مالی خود را افزایش دهید