آئین رونمایی و معرفی تازه های نشر انتشارات پشتیبان در فرهنگسرای امید برگزار شد.

رونمایی اقوام ایرانی و شهر هوشمند

ه گزارش روابط عمومی فرهنگسرای امید ؛ روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه سال جاری طی مراسمی کتاب روندهای توسعه در شهرهای هوشمند معرفی و ۶ جلد کتاب با موضوع اقوام ایرانی (به زبان انگلیسی) که از تازه های نشر انتشارات پشتیبان است رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و همچنین اعضای انجمن سواد رسانه ای و گروه مترجمین بازتاب برگزار شد ، در ابتدا عظیم زادگان سرپرست گروه مترجمین بازتاب توضیحاتی مختصر در مورد نحوه شکل گیری این گروه و روند فعایتهای آن و همچنین شیوه همکاری گروه با انتشارات پشتیبان به افراد حاضر در سالن ارائه داد.

در ادامه تعدادی از دانش آموختگان آموزشگاه آیین به سرپرستی حاجی سیدجواد به معرفی اقوام مختلف کشور همچون : کرد ، لر ، ترک ، بلوچ و …  با زبان انگلیسی پرداختند و در پایان هدایایی به رسم یادبود به آنها ارائه شد.

دکتر حریری استاد دانشگاه در رشته گردشگری و عضو گروه مترجمی بازتاب یکی دیگر از میهمانان حاضر در سالن بود که در مورد اقوام مختلف ایران و تنوعی که در میان این اقوام وجود دارد توضیحاتی داد. همچنین از صنعت گردشگری در ایران و استقبال فراوان توریست ها از فضاهای دیدنی شهرهای مختلف ایران صحبت کرد و در پایان در مورد نحوه همکاری خود در زمینه ترجمه کتب مختلف در حوزه گردشگری با گروه مترجمین بازتاب توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر حق شناس مدیر کارگروه مهارتهای توسعه آخرین سخنران این مراسم بود که اظهار داشت : کارگروه مهارتهای رسانه  از پایان سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون توانسته در خصوص شهر هوشمند و ترویج سواد رسانه ای مقالات فراوانی ارائه دهد و در کنفرانس ها و جلسات هم اندیشی مختلفی با محوریت شهر هوشمند حضور داشته باشد. از جمله دیگر فعالیتهای کارگروه ارائه ۲۴ عنوان اینفوگرافی در حوزه شهر هوشمند توسط گروه علمی نخبگان می باشد ، شعار این کارگروه با حفظ بومی سازی پیش به سوی تکنولوژی است.

گفتنی است اجرای به یادماندنی گروه کر آواهای ماندگار فرهنگسرای امید در حاشیه این مراسم باعث جذابیت و تنوع این مراسم شد.

لازم به ذکر است از دیگر میهمانان ویژه این مراسم می توان به حضور دکتر نصیری معاون و عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای اشاره کرد.

در پایان مراسم با حضور میهمانان شاخص و جمعی از مدیران فرهنگی و هنری از تازه های نشر انتشارات پشتیبان رونمایی صورت گرفت.

یادآور می گردد این برنامه با همکاری و مشارکت انتشارات پشتیبان برگزار شد.

لینک خبر رونمایی