پس از  کشف “مومیایی بیگانه” ۵٫۶ فوتی با سه انگشت در پرو، شک و تردیدها از بین می‌رود.

 

گروهی از محققان ادعا می‌کنند که شواهدی از بیگانگان را در پرو یافته‌اند، اما مردم با یافته‌های آنها متقاعد نشده‌اند.

تیمی از محققان ماورای طبیعی طبق اظهاراتشان گفتند آنها شواهدی از بیگانگان را در نزدیکی شهر نازکا در پرو پیدا کرده‌اند. آنها یک مومیایی سه انگشتی شبیه انسان یافتند که قدش ۵ فوت و ۶ اینچ است و دارای جمجمه بلند و کشیده و از لحاظ جثه و بدن، شبیه انسان است.

سرویس پخش ویدئو آنلاین، Gaia، این کشف را به عنوان بخشی از گزارش خاص خود به نام زیرخاکی نازکا اعلام کرد. دکتر کنستانتین کرتوکف، استاد دانشگاه دانشگاه سنت پترزبورگ بر طبق مستند یافت شده گفت که این جسم و بدن مورد نظر ، موجودی دیگر و شبیه انسان دیگر است. همچنین تیم تحقیق گفت  پودر سفیدی که بدن را پوشش داده، برای حفظ بقای آن استفاده شده است.

هنوز بسیاری در مورد یافته‌ها شک دارند.

نایجل واتسون، نویسنده کتاب راهنمای تحقیقات Haynes UFO گفت: “که این فقط یک نمونه “قالب گچی” است. من متخصص بدن‌های مومیایی باستانی نیستم اما بدن‌های مومیایی شده ، بیشتر چرمی به نظر می‌رسند در حالی که این جسم مومیایی شده، یک قالب گچی است که ساختار استخوانی با سه انگشت است.”

واتسون ادامه داد: ” چنین شوخی‌های فریب آمیز، نتیجه تصورات حریصانه که آمیخته از حرص و طمع است برای تبلیغات به کار می‌رود. بیشتر این ادعاهای عجیب و غریب برای این است که بینندگان بیشتری داشته باشند از این رو بیشتر پیام‌های عجیب و غریب در مورد جسد بیگانگان، لاشه بشقاب پرنده‌ها و خبرهای کارشناسان درمورد موجودات بیگانه است.”

 

یکی از محققانی که این تیم را تشکیل می دهد، جیمی ماوسن، یکی از روزنامه‌نگاران قدیمی و محقق معروف در این عوام فریبی UFO  است. در ماه می ۲۰۰۵ ادعا کرد که تصاویری از لاشه یک بشقاب پرنده در شهر رزول (Roswell) در سال ۱۹۴۷ کشف شد. به زودی مشخص شد که در واقع این تصاویر مربوط به یک مومیایی در نمایشگاه موزه بود.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که سه عضو تیم که جسد را کشف کرده‌اند، سابقه طولانی‌ای در عوام فریبی به منظور کسب درآمد داشته‌اند.

 

در اینجا همچنین از دیگر بینندگان این تصاویر خواسته شده تا هشیار باشند. آلیشیا مک درموت، انسان‌شناس، در وب سایت‌های باستان شناسی نوشته است: “دانشمندان روشن فکر که در مورد ریشه‌های انسان مطالعه می‌کنند ممکن است در موقعیتی قرار گیرند که بایستی کشف‌های شگفت‌انگیزی به عنوان احتمالات درست یا  اشتباه را شناسایی کنند”.

مک درموت اضافه داد: “در این شرایط مهم است، کنجکاوی با شک و تردید همراه باشد. ما باید روشنفکر باشیم و نسبت به کشفیات تازه، تعصب به خرج ندهیم  و همچنین در مورد انتشار خبر کشف‌های جدید نگران باشیم و با دقت عمل کنیم ، حتی اگر در ابتدا باور نکردنی به نظر برسند.”

مترجم: هانیه عظیم زادگان