انتشار راهنمای نشر  انجمن روانشناسی امریکا (APA)

انتشار راهنمای نشر APA ،مجموعه وسیعی از ادبیات روان شناختی سردبیران و نویسندگان است که در نوشتن مقالات علمی دارای تجربه می‌باشند و نیز از مقامات به رسمیت شناخته‌ شده در حیطه‌ی شیوه‌های انتشار به کار گرفته ‌شده‌اند. این نسخه از کتاب راهنما به‌طور گسترده‌ای جهت انعکاس استانداردهای نوین و انتشارات و شیوه‌های جدید در نشر اطلاعات مورد تجدید نظر قرار گرفته است. از زمانی‌که آخرین ویرایش کتاب راهنما منتشر شد، ما از جمعیتی که صرفاً مقالات را می‌خواندند تبدیل به کسانی شدیم که محتویات را مورد استفاده قرار می‌دهند. فناوری‌های جدید، تحلیل‌های فزاینده پیچیده‌ای را انجام داده‌اند، زیرا آن‌ها انتشار تجزیه و تحلیل‌ها را در قالب‌های مختلف تسریع کرده‌اند، از وبلاگ‌های ارسال‌های شده به وب‌سایت شخصی تا مقالاتی که در پایگاه‌های داده آنلاین منتشرشده است.

سازمان‌دهی ویرایش ششم

در فصل اول، خوانندگان را با انواع مقالات مشترک در نشریات علمی آشنا می‌کنیم. هم‌چنین نقش اخلاق در انتشار و توصیف و ارائه راهنمایی در پیروی از بهترین شیوه‌های انطباق را توصیف می‌کنیم.

در فصل دوم، تمام قسمت‌های یک مقاله علمی را از قسمت عنوان تا پیوست با تأکید بر عملکرد و فرم تعریف می‌کنیم. هم‌چنین استانداردهای گزارشگری موجود را برای مقالات مجله به‌طور خلاصه بیان می‌نماییم. این فصل با مقالات نمونه که قواعد سبکAPA را نشان می‌دهد به پایان می‌رساند.

در فصل سوم، راهنمایی اساسی در مورد برنامه‌ریزی و نوشتن مقاله را ارائه می‌نماییم. ما به خوانندگان توصیه می‌کنیم که چگونه افکار خود را سازمان‌دهی کنند، کلمات مؤثر را انتخاب نموده و افراد را با دقت و حساسیت توصیف کنند.

در فصل چهارم، خوانندگان را با جزئیات این سبک اعم از نقطه‌گذاری، املاء، نوشتن با حروف بزرگ، اختصارات، اعداد و آمار در متن آشنا می‌کنیم. هماهنگی در استفاده از این جنبه‌های اساسی سبک، کلیدی برای روشن‌سازی ارتباطات علمی است.

در فصل پنجم، افزایش مؤثر عناصر ترسیمی را در متن توصیف می‌کنیم و خوانندگان را با تصاویری از عناصر گرافیکی که برای ارائه داده‌ها در جداول و اشکال مفید هستند، آشنا می‌نماییم.

در فصل ششم، راهنمایی‌هایی را در خصوص استناد به منابع ارائه می‌کنیم. درباره قوانین اساسی تصدیق مشارکت دیگران و قالب‌بندی نقل‌قول‌ها به بحث می‌پردازیم. به خوانندگان در مورد زمان و نحوه نقل‌قول مرجع در متن و نحوه ساخت یک فهرست از منبع‌های استناد شده که شامل همه‌ مواردی است که خوانندگان برای یافتن هر منبع نیاز دارند، آموزش می‌دهیم.

در فصل هفتم، مجموعه‌ای جامع از نمونه‌های مرجع در شیوهAPA را ارائه می‌کنیم. این نمونه‌ها طیف وسیعی از مقوله‌ها را با تأکید بر ارجاع به
صفحه­آرایی – طرح­بندی از نشریات دوره‌‌ای گرفته تا پادکست‌ها الکترونیکی شامل می‌شود.

جهت تهیه نسخه دیجیتالی آن به سایت طاقچه مراجعه نمایید.