چگونه اولین کسب و کار خود را شروع کنیم؟

ارزش کارهای پاره وقت و ایجاد کسب و کار در خانه

پس از ترک نیروی دریایی، تصمیم گرفتم کسب و کاری برای خودم راه بیندازم. جوان بودم و مشتاق و پر از جاه طلبی اما بی‌پول. نمی‌دانستم چگونه کاری برای خودم راه بیندازم. پولی برای زندگی کردن نداشتم چه برسد به ایجاد کسب و کار.

گرسنگی و عدم اعتماد به نفس باعث شد به پدر پولدار زنگ بزنم. او قاطعانه به من گفت: “برو کاری پیدا کن”. شوکه شدم و با ناباوری گفتم: “فکر می‌کردم تو به من بگویی شغلی برای خودم راه بیندازم”.

پدر پولدار گفت: “بله همین را می‌خواستم بگویم ولی تو باید غذایی، برای خوردن داشته باشی و سقفی برای زیستن”.

سپس پدر پولدار یک قانون بسیار با ارزش را به من آموخت: “کار کن برای آموختن، نه برای کسب درآمد.”

با یافتن شغلی توانستم مهارت‌های لازم برای ایجاد کسب و کار مورد نظرم را بیاموزم؛ بدون این که کسب و کاری راه بیندازم یا امنیت شغلی داشته باشم. پدر پولدار شغلی به من پیشنهاد کرد تا مهارت‌های فروش را به من بیاموزد زیرا او می‌دانست من فردی بسیار خجالتی هستم و از این که مشتری‌ها کالای من را نخرند، وحشت زده می‌شوم. او می‌خواست من یاد بگیرم تا بر ترس‌هایم غلبه کنم. هر روز مجبور بودم از دفتری به دفتر دیگری بروم و جلساتی را با افراد غریبه داشته باشم و سعی کنم به آنها دستگاهی را بفروشم که آنها فکر نمی‌کردند به آن دستگاه‌ها نیاز داشته باشند. این مرحله از یادگیری، دردناک بود، اما گذراندن همین مراحل، من را طی سالها میلیونر کرد و این نوع یادگیری، واقعا یک سرمایه ‌گذاری بود. همان طور که در دفتر کار می‌کردم، تبدیل به یکی از فروشندگان برتر شدم اما هنوز مشکل مالی را داشتم.

با توجه به این واقعیت، پدر ثروتمند درس دوم را به من داد: “کار روزانه خود را حفظ کن و یک کار پاره وقت دیگر را شروع کن.”

مترجم: هانیه عظیم زادگان

جهت مطالعه کامل متن به لینک زیر (خانه سرمایه) مراجعه بفرمایید.

لینک مقاله چگونه اولین کسب و کار خود را شروع کنیم؟