ذهن پویا و بدون پویایی

چکیده

دو نوع طرز فکر وجود دارد که می‌توانیم آن را پرورش دهیم. یکی این که پذیرای مشکلات باشیم و آنها را به یک فرصت تبدیل کنیم. دیگر این که به دلیل ترس از شکست از آنها اجتناب کنیم. افرادی که از کشمکش‌ها و تعارض‌ها اجتناب می‌کنند غالبا ذهن پویایی ندارند.

کسانی که مشکلات را به عنوان چالش‌های جالبی می‌بینند، اندیشه‌ی پویا دارند. مردمی که فاقد ذهن پویا هستند، معتقدند که ویژگی‌های اساسی مانند هوش و استعدادها دارای ویژگی‌های ثابت هستند و این صفات مسئول موفقیت‌اند. آنها اغلب تمایل دارند به تجربیات گذشته تمسک جویند.

افراد با ذهنیت بازتر معتقدند که توانایی‌های جدید را می‌توان از طریق تمرین توسعه داد. رهبران بزرگ و هنرمندان با این دیدگاه به هدفشان می‌رسند. برای آنها زندگی به یک سفر هیجان انگیز با فرصت بی پایان برای کشف چیزهای جدید و پیشرفته تبدیل می‌شود. به منظور رشد فکر و ذهن، دکتر کارول دوک از دانشگاه استنفورد، اصطلاحی را تعریف کرد، به رهبران، معلمان و والدین توصیه می کند که تلاش کنند. معلمان و استادان بایستی دانش‌آموزان و دانشجویان را در هر مقطعی تشویق به مطالعه نمایند. والدین باید فرزندان خود را تشویق به توسعه مهارت‌های جدیدی که علاقه‌مند به انجام آن هستند، کنند و در واقع مهارت‌های یادگیری را بیاموزند و این مهارت‌ها به آنها در کلاس درس نیز کمک خواهد کرد.

 

جهت مطالعه کامل متن به لینک خانه سرمایه مراجعه فرمایید:

لینک مقاله ذهن پویا و بدون پویایی

 

مترجم: هانیه عظیم زادگان