استراتژی ارتجاعی برگشتی یا رابر باند

چکیده:

استراتژی ارتجاعی چهار مرحله دارد. در مرحله نخست معامله‌گر بایستی بازار محدوده‌ای (یعنی بالا و پایین روند بین خطوط حمایت و مقاومت قرار گرفته باشد) را شناسایی کند. در مرحله دوم با استفاده از باند بولینگر و RSI منطقه اشباع خرید و فروش (Oversold & overbought) را مشخص نماید. در مرحله سوم نحوه ورود به پوزیشن را شرح می‌دهد و در آخرین مرحله اجرا کردن حد سود و ضرر است. در ضمن تشخیص عدد صحیح و نحوه برخورد روانشناختی آن هنگام ورود به بازار بسیار مهم است.

اگر مدت زمان مدیدی مشغول به معامله هستید، احتمالا متوجه شده‌اید که بازار به یک سمت (نه خیلی بالا و نه خیلی پایین) بیشترحرکت می‌کند. تثبیت، بخش مهمی از تعادل بازار است، بنابراین موجب یادگیری استراتژی می‌شود که بتوان از روند یک جهته یا انواع تثبیت بازار به سود دست یافت.

اغلب استراتژی‌های محدوده‌ای، احتمال موفقیت بیشتری دارند اما ریسک مناسبی در مقابل سود را توصیه نمی‌کنند. اما امروز، استراتژی را خواهید آموخت که هم میزان بالایی از برنده شدن را به همراه دارد و هم فرصت بسیار خوبی برای نسبت ریسک به سود دارد.

کل استراتژی‌ها را می‌توان فقط در چند مرحله انجام داد. اگر این مقاله را با دقت بخوانید، بایستی قادر باشید استراتژی را به درستی اجرا کنید و همان طور که همیشه توصیه می‌کنم استراتژی‌های جدید را با حساب دمو تمرین کنید تا قبل از معامله واقعی، احساس راحتی بیشتری کنید.

حالا بیایید مراحل را بررسی کنیم.

جهت مطالعه کامل مقاله به لینک زیر (خانه سرمایه) مراجعه کنید:

لینک استراتژی ارتجاعی برگشتی یا رابر باند