اندیکاتور آنالیزر(Analyzer)

اندیکاتورهای پرایش اکشن و ابزارها

مترجم: هانیه عظیم زادگان

 

 آنالیزر (Analyzer یا تحلیل گر)

آنالیزر یک اندیکاتور  عالی MT4 است. این اندیکاتور به سرعت به شما می‌گوید که کدام جفت ارز بهترین گزینه برای معامله کردن هستند. آنالیزر بر اساس حرکات واقعی قیمت می‌باشد و با هر علامت به روز رسانی می‌شوند. شما می‌توانید از هر تایم فریم انتخاب شده و تعدادی از داده‌های تعیین شده به جای محاسبات حرکات واقعی قیمت به کار برید.

خروجی اندیکاتور بسیار روشن و مختصر است. ارزها بر اساس مناطق اقتصادی، طبقه بندی شده‌اند. این اندیکاتور بسیار کاربردی است زیرا جفت ارزهای نزدیک به هم را در بر دارد. قدرت هر ارز از ۰ تا ۹ متغیر است. زیر مقدار ۳ نشان‌دهنده ضعف آن  در حالیکه مقادیر بالای ۵٫۵ نشان دهنده قدرت است. هر مقداری بین ۳ و ۵٫۵ خنثی محسوب می شوند. اساس معامله بر پایه خرید ارز یا سهام قوی و فروش ارز یا سهام ضعیف است. تفاوت قدرت بین دو ارز، دلتا نامیده می‌شود. هر چه دلتا بزرگتر باشد، بهتر است. آنالیزر می‌تواند به طور خودکار به شما اطلاع دهد چه زمانی دلتا، بالا یا پایین آستانه‌ی تعیین شده قرار گرفته است.

آنالیزر بخشی از سیستم معاملاتی بلوبال ( ( Blueball Trading System است که دو اندیکاتور دیگر به نام لایت هاوس (Lighthouse) و پاور پلی (Powerplay) را شامل می‌شود و برای ایجاد یک سیستم کاملا کاربردی در معاملات بازار جهانی شکل گرفته است. پاور پلی (Powerplay) به عنوان یک اندیکاتور برای  جهت روند و پایان روند به کار می‌رود. لایت هاوس (Lighthouse) سطوح حمایت و مقاومت را نشان می‌دهد زیرا آنها حرکات کند قیمت یا حتی حرکات برگشتی قیمت را مشخص می‌کنند. آنالیزر جهت مشاوره تخصصی (Expert Advisor )، پشتیبانی می‌دهد و تمام ارزهای قوی را در بافر خروجی خود ذخیره می‌کند که از طریق برنامه EA قابل دسترس است.

آنالیزر در دو نسخه وجود دارد: استاندارد و پرو (Pro). نسخه استاندارد ارزان‌تر است اما شامل پشتیبانی EA، اعلان‌های خودکار، ایجاد ورود به سیستم فایل و سایر ویژگی‌ها نمی باشد.  (نسخه آنالیزر استاندارد ۲۹ دلار و پرو ۶۹ دلار است).

لینک دانلود خرید اندیکاتور

 هدف از ترجمه این مقاله این است که تکینکالیستهای ایرانی علاقمند، ترغیب به نوشتن اندیکاتورهایی با درصد موفقیت بالا شوند. اندیکاتور فوق یک اندیکاتور پرایش اکشن است که امروزه استراتژی محبوب در بین معامله گران میباشد و بسیاری از تکنیکالیستها از راه نوشتن اندیکاتورها، کسب درآمد می کنند که حتی درآمد بیشتری از خود معامله در بازه زمانی اندک دارد.