چکیده:

الگوی جعلی، الگویی بسیار قدرتمند در پرایس اکشن است؛ بازتاب الگوی جعلی، برگشت در بازار و “فریفتن حریف” می‌‌باشد و شناخت الگوهای شمعی مانند اینساید بار و پین بار از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

یکی از الگوهای معاملاتی مورد علاقه‌ی من، پرایس اکشن (حرکات قیمت) است که الگوهای جعلی دارد. دلایل زیادی وجود دارد که من این الگو را دوست دارم اما شاید مهمترین دلیل این باشد که معنی و مفهوم در پشت آن قرار دارد که اندیکاتوری قابل اعتماد و احتمالا بالقوه در آینده نزدیک (و گاهی دراز مدت) را به همراه دارد.

الگوی پرایس اکشن جعلی چیست؟

الگوی جعلی در بازار به این معنی است که یک شکست جعلی از الگوی اینساید بار (inside bar) رخ داده است. به عبارت دیگر، زمانی که قیمت در ابتدا از طریق الگوی اینساید بار شکسته می‌شود، اما پس از آن قیمت راهش را به سمت دیگری برمی‌گرداند، منجر به شکست جعلی در ساختار اینساید بار می‌شود.

همان طور که قبلا ذکر کردم، معنی در پشت الگوی جعلی، آن چیزی است وقتی که نمودار را نگاه می‌کنم توجه من را به خودش جلب می‌کند. اساسا الگوی جعلی به این معنی است که بازیگران قدر بازار (بانک‌ها، صندوق‌های تامینی، معامله گران بزرگ پول) : ۱) عمدا حد ضرر را بر روی معامله‌گران خرده قرار می‌‌دهند، پوزیشن آنها را می‌مکند و برای قیمت، “خلاء” ایجاد می‌کنند تا در جهت مخالف قرار بگیرد. یا ۲) عکس‌العمل به برخی از رویدادهای بازار بزرگ باعث می شود قیمت به عقب برگردد و در جهت مخالف شکست اولیه قرار بگیرد.

در هر صورت، وضعیت جعلی یک سیگنال بسیار قوی می‌باشد که ممکن است قیمت در جهت مخالف شکست جعلی به حرکت ادامه دهد. بنابراین برای مثال اگر شکست جعلی از موقعیت اینساید بار به سمت بالا حرکت کند، الگوی جعلی نزولی (بیریش) را تشکیل می‌دهد، به این معنی که قیمت ممکن است به سمت پایین‌تر و در جهت مخالف شکست اولیه حرکت کند.

جت رویت کامل متن به لینک زیر  (خانه سرمایه) مراجعه نمایید:

http://www.khanesarmaye.com/fakey-price-action-pattern/