چکیده

نکته‌ی مهم استراتژی معاملاتی پایه ۱۵۰ این است که نشانه‌های اولیه برگشتی را پیدا کنید و هنگام شکست سطوح حمایت و مقاومت، وارد پوزیشن شوید. به منظور تعیین شکست روند، از دو میانگین متحرک آهسته (EMA) با دوره زمانی ۱۵۰ و ۳۶۵ استفاده می‌کنیم و جهت تایید برگشت روند، از دو میانگین متحرک سریع (EMA) با دوره زمانی ۶ و ۲۵ استفاده می‌کنیم.

 

امروز ما به طور خلاصه در مورد یک استراتژی بسیار سودآور صحبت خواهیم کرد که ممکن است برای افراد مبتدی مناسب نباشد، اما اگر علاقه‌مند هستید به دانستن اینکه چگونه معامله‌گران حرفه‌ای به سود دست می‌یابند، استراتژی زیر را مطالعه نمایید.

با این استراتژی در هر زمانی و با هر پلتفرمی می‌توان معامله کرد، تایم فریم یک ساعته، چهار ساعته یا روزانه با جفت ارزهای EUR/USD, GBP/USD, USD/CHF, USD/JPY می‌باشد.

گاهی اوقات بعد از یک ضربه‌ی قوی، ممکن است قیمت برگردد و به نزدیک‌ترین سطح حمایت و مقاومت برسد. در این مورد، به جای سطح حمایت و مقاومت، ما میانگین متحرک داریم و وظیفه‌ی ما این است وقتی روند در حال برگشت است، معامله را باز نگه داریم.

جهت تعیین شکست روند، از میانگین متحرک آهسته (EMA) با دوره زمانی ۱۵۰ و ۳۶۵ استفاده کنید. جهت تایید برگشت روند، از میانگین متحرک (EMA) با دوره زمانی ۶ و ۲۵ استفاده کنید..

به طور عمده معاملات با تایم فریم چهار ساعته (H4) و روزانه (D1) برای این استراتژی مطلوب هستند. تایم فریم‌های کوتاه‌تر را جهت تایید باز شدن قیمت (open ) نیز بررسی خواهیم کرد که باعث کاهش تعداد باز شدن قیمت (open ) دروغین می‌شود. بنابراین برای تایید تایم فریم روزانه (D1) از تایم فریم چهار ساعته (H4) و برای تایید تایم روزانه چهار ساعته (H4) از تایم فریم یک ساعته (H1) استفاده کنید.

جهت مطالعه کامل متن، به لینک زیر (سایت خانه سرمایه) مراجعه فرمایید:

لینک استراتژی معاملاتی پایه ۱۵۰