قانون اول پولدار شدن

چکیده

بسیاری از مردم تمایل دارد بدانند چگونه ثروتمند شوند و این مساله کاملا با هوش مالی سر و کار دارد زیرا مهم این است چه قدر توانسته‌اند پول خود را حفظ کنند، نه این که چه قدر پول درآورده‌اند.

ایجاد یک زیرساخت مالی مطمئن از طریق آموزش

بسیاری از مردم از من می‌پرسند چگونه می‌توانند ثروتمند شوند. این سؤالی است که بیشتر مواقع من را ناراحت می‌کند زیرا این سوال اشتباه است. پرسیدن این سوال به من نشان می‌دهد که آنها زمینه هوش مالی به منظور پول دار شدن را ندارند. زیرا اکثر مردم این مساله را درک نمی‌کنند که وقتی ثروتمند می‌شوند، مهم این نیست چه قدر پول درمی‌آوردند، مساله این است که چه قدر توانسته‌اند پول خود را حفظ کنند.

داستان کوتاه زیر، این مساله را به خوبی روشن می‌کند.

ثروتمندترین معامله‌گران

در سال ۱۹۲۳، گروهی از بزرگترین ثروتمندان و تجار در آن زمان جلسه‌ای در هتل اجواتر بیچ در شیکاگو برگزار کردند. در میان آنها چارلز شواب، رئیس بزرگترین شرکت مستقل فولاد ؛ ساموئل انسیل، رئیس بزرگترین صنعت جهان؛ هوارد هپسون، رئیس بزرگترین شرکت گاز؛ ایرو کروگرر، رئیس شرکت بین المللی کبریت سازی، یکی از بزرگترین شرکتهای جهان در آن زمان؛ لئون فریزر، رئیس بانک بین المللی، ریچارد ویتنی، رییس بورس اوراق بهادار نیویورک؛ آرتور کاتِن و جسی لیورمور، دو نفر از بزرگترین دلالان سهام؛ و آلبرت فال، عضو کابینه رییس جمهور هاردینگ حضور داشتند. بیست و پنج سال بعد، نُه نفر از این افراد بزرگ، زندگی خود را به صورت زیر به پایان رساندند:

شواب پنج سال بعد به عنوان فردی مقروض مُرد. انسیل در یک کشور خارجی با ورشکستگی مرد، همچنین کروگرر و کاتن با ورشکستگی جان سپردند. ریچارد ویتنی و آلبرت فال از زندان آزاد شدند و لئون فریزر و جسی لیورمور خودکشی کردند.

بزرگترین ثروت

داستان ثروتمندترین تجار نشان می‌دهد که در زندگی، مهم نیست چه مقدار پول به دست آورده باشید، مهم حفظ کردن پول‌ها است. بیشتر مردم تمرکز بر کسب پول دارند تا این که آن را حفظ کنند. وقتی سرمایه زیادی دارید ولی به علوم پایه مالی آگاهی نداشته باشید، ثروتمند نیستید زیرا نمی‌‌توانید سرمایه خود را حفظ کنید.

پدر پولدارگفت: “اگر می خواهید ثروتمند باشی، باید باهوش باشی”.

 

جهت مطالعه کامل متن به لینک زیر مراجعه فرمایید.

لینک مقاله قانون اول پولدار شدن