۷ استراتژی مهم برای راه اندازی بازاریابی دیجیتالی- ۲۰۱۸

۷ استراتژی مهم برای راه اندازی بازاریابی دیجیتالی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

استراتژی بازاریابی دیجیتال برای اکثر شرکت‌های مدرن بسیار مهم است. آیا شما هم به دنبال بهترین شیوه‌ها هستید؟

در چشم انداز فناوری امروز، استراتژی بازاریابی جامع دیجیتالی به نان و کره‌ی جدیدی برای مدیران ارشد بازاریابی تبدیل شده است. موفقیت کسب و کار شما بستگی به نوع مناسب استراتژی دارد و نوع مناسب استراتژی می‌تواند به فروش بیشتر، مشتریان جدید و رشد بلندمدت منجر شود. تبلیغات آنلاین سنتی، دیگر قدیمی شده‌اند و بیشتر آزاردهنده‌ هستند تا موثر. بررسی مطالعه‌ای نشان داد که افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله احتمالا از تلویزیون و رادیو و یا روزنامه‌ها بیشتر از بنرهای آنلاین و تبلیغات دیجیتالی استفاده می‌کنند. بیش از ۵۴ درصد از کاربران اینترنت بر روی بنرهای تبلیغاتی کلیک نمی‌کنند، زیرا به آنها اعتماد ندارند.

کار مدیر ارشد بازاریابی این است که از پیچیدگی‌های  بازاریابی دیجیتال جلوگیری کند، روند را به روز‌رسانی کند و آشفتگی‌ها را ساماندهی نماید. در اینجا هفت نکته برای بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی دیجیتالی وجود دارد.

۱) اولویت‌بندی نیازهای مشتری

در حالی که با تیم خود مشغول ساخت وب‌سایت خود هستید و محصولات و خدمات خود را توسعه می‌دهید، به راحتی دیدگاه مشتری خود را از دست می‌دهید. تونی دلمرکادو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت هاوک رسانه، می‌گوید: “هنگام ساخت یک نام تجاری آنلاین، بسیاری از مردم برای انجام تبلیغات عجله می‌کنند. بهبودهای اندک در بهره‌وری نرخ تبدیل، ایمیل و هدف‌گذاری مجدد می‌تواند سود زیادی را به همراه داشته باشد. ابتدا تله موش‌ها را قرار دهید و سپس چشم‌ها را به سوی خود جلب نمایید. احتمالا مشتری‌های بیشتری با سود بیشتری نصیبتان می‌شود و این بودجه را برای راهبردهای بازاریابی با ریسک بالا نگهداری کنید.”

۲)بررسی و به روز رسانی سئو

ممکن است شما خدمات و یا محصولات خود را عالی بدانید ولی آیا همه‌ی مردم به آن دسترسی دارند؟ بهینه‌سازی موتور جستجوگر می‌تواند به طور قابل توجهی به نام تجاری شما کمک کند تا افرادی که می‌خواهند آنچه را که شما ارائه می دهید، به دست بیاورند. کارشناسان صنعت، توصیه می‌کنند که سئو را هر سه ماه به روز رسانی کنید، سپس، گوگل الگوریتم خود را بیش از ۵۰۰ بار در سال به روز نمایید. با استفاده از کلیدواژه‌ها می‌توانید نام برند تجاری خود را تا حد امکان در دسترس دیگران قرار دهید.

۳)اولویت‌بندی وبلاگ نویسی به عنوان یک ابزار تولید هدایت

صحبت در مورد سئو: پُست کردن محتوای مربوطه و ارزشمند، بازدید از وب سایت یا صفحه شبکه اجتماعی شما را افزایش می‌دهد در حالی که رتبه‌بندی خود را در موتورهای جستجو افزایش می‌دهید. در واقع، بازاریابانی که وبلاگ دارند، ۱۳ برابر احتمال برگشت سود مثبت در سرمایه گذاری را تجربه می‌کنند و شرکت‌هایی که وبلاگ دارند ۶۷ درصد بیشتر از کسانی که ندارند به سود و موفقیت دست می‌یابند.

هر پستی که منتشر می‌کنید، یک صفحه نمایه بیشتر در وبسایت شماست، به این دلیل مشتریان بیشتری به جستجوی شما به صورت آنلاین می‌پردازند. همچنین  موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وب سایت شما فعال است و باعث می‌شود محتوای شما در بالای نتایج موتور جستجو قرار گیرد. علاوه بر این، وبلاگ، به نام تجاری شما، رنگ و آوایی می‌دهد  و ۹۱ درصد از مشتریان از برند معتبر استفاده می‌کنند تا از یک محصول عمومی.

۴)وبینار و رویدادهای زنده با کیفیت بالا

انواع مختلفی از منابع بازاریابی دیجیتالی وجود دارد که می‌توانید برای جذب مخاطبین خود استفاده کنید، از جمله وبینارها، پادکست‌ها و ترویج آنلاین رویدادهای زنده. جهت تسهیل روند ارتقاء رویداد، سعی کنید از یک شخص ثالث برای ایجاد یکپارچه‌سازی روند استفاده کنید. حتی پلتفرم‌های تکنولوژی به برند شما کمک می‌کند تا بازار خود را رونق بخشید، همچنین بلیط‌های فروش خود را افزایش دهید و مخاطبان خود را مدیریت نمایید. با استفاده از ابزارهای بیشتری می‌توانید به هدف خود برسید.

۵)بیشتر از پست الکترونیک ( ایمیل) خود استفاده کنید.

بازاریابی از طریق پست الکترونیک هنوز یکی از بهترین راهها برای رسیدن به مخاطبان شماست و این واقعیت که هزینه آن تقریبا برای اجرا ناچیز است، ایمیل یکی از بهترین ابزارها برای اضافه کردن به ابزار خود است. از سال ۲۰۱۴، استفاده از ایمیل از طریق گوشی همراه، ۱۸۰ درصد افزایش یافته است و در ایالات متحده بیش از نیمی از مالکان گوشی همراه، از ایمیل استفاده می‌کنند تا از طریق کامپیوتر.

پست الکترونیک بهتر از سایر فرم‌های اطلاع رسانی تلفن همراه (مانند پیامک) کار می‌کند زیرا آنها هیچ هزینه‌ای برای مصرف کننده ندارند و می‌تواند در دستگاه‌های غیر از تلفن همراه  قابل دسترسی باشد و فضای بیشتری برای ارسال پیام دارد. پست الکترونیک، مخاطبان شما را در سراسر پلتفرم حفظ می‌کند که به نوبه خود باعث می‌شود که نام تجاری خود را حفظ کنید.

۶)استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌‌های اجتماعی یکی از بزرگترین ابزار برای بازاریابی هر نام تجاری هستند. ابتدا توجه کنید مخاطبان شما از چه پلتفرمی استفاده می‌کنند، سپس پست‌های خود را در بهترین زمان و تاریخ برای به اشتراک‌گذاری ارسال کنید. در شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان خود مکالمه کنید و به تعریف و تمجید و شکایت‌ها پاسخ دهید. ۶۷ درصد از مشتریان از شبکه‌های اجتماعی جهت درخواست خدمات استفاده می‌کنند. بنابراین شما هم از این طریق می‌توانید به نتیجه مطلوبی دست یابید.

۷)بازاریابی سیاری داشته باشید.

حتی اگر نسخه‌ی دسکتاپ محتوای بازاریابی شما به نظر عالی برسد، سعی کنید که آن را در سراسر دستگاه‌ها منتقل کنید. مصرف‌کنندگان انتظار دارند که بازاریابی شما در پلتفرم‌های مختلف سازگاری داشته باشد، در نتیجه مخاطبان بیشتری را برای شما فراهم می‌کند و احتمال دارد خرید بیشتری از بازار شما صورت گیرد.

به یاد داشته باشید که استفاده از هر استراتژی، عالی است. وقتی از هر یک از موراد ذکر شده استفاده می‌کنید، حضور آنلاین به شما امکان می‌دهد با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و یک نام تجاری برای کسب و کار خود انتخاب کنید که آنها به طور مداوم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

نویسنده و مترجم: هانیه عظیم زادگان