روزگار آدلین

The Age of Adaline

فیلمی به کارگردانی لی تولند کریگر در سبک رمانتیک و فانتزی است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

خلاصه داستان

آدلین متولد سال ۱۹۰۸ است او همراه با دختر و همسرش زندگی می‌کند. شوهر او در یک سانحه جان خود را از دست می‌دهد. در همان زمان، شبی که آدلین با فشار روحی شدید، در حال رانندگی است به دلیل بارندگی شدید از مسیر جاده خارج می‌شود و با اتوموبیل به درون رودخانه پرت می‌شود.

در حالت بیهوشی و خفه شدن در آب ناگهان رعد و برق شدید به او شوکی وارد می‌کند که از حالت بیهوشی خارج شده و زنده می‌ماند ولی این شوک تغییر دیگری نیز در زندگی او به وجود می‌آورد یعنی دیگر پیر نمی‌شود (یا بهتر است بگوییم نامیرا می‌شود) و این مسئله در سال‌های بعد، زندگی آدلین را دچار مشکل می‌کند.

مردم متوجه می‌شوند که او با چهره دختر جوانش چندان تفاوتی ندارد. این موضوع حتی اف.بی.آی را مشکوک می‌کند که او مدارک شناسایی‌اش را جعل کرده‌است. پس از مدتی آدلین ناگزیر می‌شود بگریزد و با یک هویت تازه زندگی‌اش را ادامه دهد. او هر دهه مجبور می‌شود این کار را تکرار کند تا در نهایت جوانی به نام الیس درشب سال نو در سال ۲۰۱۵ عاشق او می‌شود.

او تصمیم می‌گیرد شانسش را با الیس امتحان کند پس همراه او برای جشن چهلمین سالگرد ازدواج پدر و مادر الیس به خانه والدین او میرود پس از ورود به خانه ویلیام (با بازی هریسون فورد) پدر الیس او را می‌شناسد و آدلین بومن صدا می‌کند اما ادلین می گوید من جنی هستم و آدلین مادرم بوده که درگذشته است. ویلیام هم که زمانی عاشق آدلین بوده از خاطراتش با او تعریف می‌کند اما هنوز به او مشکوک است او از روی یک اثر زخم بر روی دست آدلین متوجه می‌شود که او آدلین است وقتی موضوع را به او می‌گوید آدلین دچار اضطراب می‌شود و در نهایت تصمیم می‌گیرد دوباره فرار کند اما در بین راه تصادفی روی می‌دهد و او دچار ایست قلبی می‌شود پس از شوک او دوباره به زندگی باز می‌گردد و تصمیم می‌گیرد با الیس زندگی کند همچنین در اثر این شوک او به حالت عادی بازگشته و زندگی طبیعی پیدا می‌کند.

نظر شخصی

اگه نظر شخصیمو بخوام بگم فیلم فانتزی بدی نبود، کمی حوصله سر بر بود که با بازی هریسون فورد جون تازه‌ای گرفت. کاری به راوی داستان ندارم وقتی از شوک‌هایی که به بدن آدلین وارد می‌شه به دنبال توجیه علمی باشم ولی تنها یک نکته که بسیار برام جالب بود اینه که قدر پیر شدنمون، قدر لحظات، دوستانمون، عشق و هر چیز با ارزش رو بدونیم. زیبایی و جوانی (بدون پیری و تغییر در ساختار بدن) که با تنها موندن سپری بشه ، یک احساس ناخوشایندی رو به وجود میاره که مخاطب از این فیلم  دریافت می‌کند.

مترجم و نویسنده: هانیه عظیم زادگان

 

The Age of Adaline is a 2015 American romantic fantasy film directed by Lee Toland Krieger and written by J. Mills Goodloe and Salvador Paskowitz. The film stars Blake Lively in the title role, with Michiel HuismanKathy BakerAmanda CrewHarrison Ford, and Ellen Burstyn in supporting roles. Narrated by Hugh Ross, the story follows Adaline Bowman, a young woman who stops aging after an accident at the age of 29.

The film was co-produced by Sidney Kimmel Entertainment and Lakeshore Entertainment. In October 2013, Lively was cast as the title character, with Krieger attached to direct. Principal photography took place in Vancouver from March 5, 2014 to May 5.

The Age of Adaline premiered in New York City on April 19, 2015, was theatrically released on April 24 in the United States by Lionsgate. The film received mixed reviews from critics, with many praising the performances of Lively and Ford respectively and was frequently cited as some of their best work in recent years. It was a modest box-office success, grossing $65.7 million worldwide on a $25 million budget. The film received two nominations at the ۴۲nd Saturn Awards, one for Best Fantasy Film and one for Lively .for Best Actress.